tirsdag 14. oktober 2014

Torohusmoras tilblivelse


Jeg kunne like gjerne kalt meg Fjordlandhusmora, Knorrhusmora eller Ferdigmathusmora, men Toro klinger fint.

Hvordan ble jeg ei torohusmor? Jeg tror det begynte da jeg i 1990 dro til Østerrike for å bli Au-pair. Jeg hadde sett for meg mye tid med barn, masse skikjøring, noe tid til å lære meg tysk og kanskje hjelpe til litt i huset. Ettersom barna i huset var på skolen på dagtid hadde Au-pair-mammaen min sett for seg at hun skulle oppdra meg til å bli ei god husmor. Ai, ai! Ja, det skulle vært i dag....da hadde det blitt fullstendig streik og oppstandelse. Ja, ja, selv om jeg nok ble noe utnyttet i forhold til det jeg fikk betalt, lærte jeg i alle fall mange tyske ord: Fenster putzen, Staub wischen, Kleider bügeln und so weiter. Når det er sagt så har jeg fortsatt kontakt med familien, nesten 25 år etter, men en dedikert husmor ble jeg aldri!




Så hjelper det kanskje ikke på husmorånden at man er gift med en skikkelig husfar, som lenge før Torohusmora ser både støv og skitt, og gjør noe med det :)  Tenk om jeg hadde funnet en erkekonservativ rotete latsabb..... Kunne vel raskt ha fått et besøk av et TV-team som måtte rydde opp et eller annet......




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar