fredag 21. november 2014

Studiedag i ujevn gravemaskindur



I dag har jeg hatt studiedag i forbindelse med at jeg skal øke kompetansen min for å bli en "drømmelærer". Jeg har hittil likt å studere hjemme framfor på arbeidsplassen min eller et bibliotek, da kan det faktisk skje at Torohusmora får lyst til å gjøre huslige sysler i stedet for studier. I dag hadde det kanskje vært best å ikke være hjemme for allerede klokken 7 i dag tidlig kom det en bil, som det ramlet 4 personer, med mørke ukjente stemmer, ut av. De satte i gang gravemaskin og begynte å flytte på diverse remedier rundt huset. Så tok de strømmen..... Strømmen fikk vi etter hvert fikset, barn og husfar dro på skole og jobb. Tilbake satt studenten med rykende fersk litteratur om skriving og klar for oppdatering. Ok, jevn gravemaskindur kan gå fint som bakgrunnslyd, men ujevn dur, av og på, er verre. Spesielt når vinduet må være åpent, så strømledningen når fram til stikkontakt som tåler belastningen fra forskjellige elektriske snekkerredskaper. Etterhvert ble det mere lyd i bakgrunnen; radio høres når gravemaskin og apparater er avslått, oppmålingspipelyder (også i ujevn dur), biler med arbeidere og sjefer som kommer og drar, hoppetusse med kompressorlyder, for ikke å snakke om kauking over gårdsplassen mellom, til tider, åtte personer med ukjent aksent. I dag har altså konsentrasjonsevnen min fått prøvd seg.



Litt oppdatering på hva som skjer på husbyggefronten


Ørten lastebiler har hentet jord og stein, 
men noen har også kommet. Her en med grus.



En filmsnutt for de med lossing av lastebil med tipp-fetisj.


Grunnarbeid til garasje, eksisterende bolig.



Litt rørlegging hører med.


Midlertidig løsning for naboens kloakk.





Husfar hjelper til med sprayboksoppmåling.


Gravemaskin, både sent og tidlig.


Naboen har lånt ut en del av plena til midlertidig lagring av utstyr til grunnmur.



Planering




Nærmer seg støping.





På boligmessa var vi på jakt etter gode løsninger og endte opp med ny seng......
Den kommer til jul. Kanskje sover vi bedre om nettene framover... :)


1 kommentar:

  1. Hei Mona, nå er jeg spent på hvordan det går med husbyggingen... :)

    SvarSlett